söndag 27 juli 2008

sjuksystrarna

Jag har skrivit några inlägg nu och kanske är det dax att skriva om hur killar kan tänka i mötet med tjejer i verkliga livet. Har även fått några frågor om hur man upptäcker att killar ljuger eller vilka typer lögner man drar när man inte är intresserad eller undviker tjejer eller bara har gjort bort sig i största allmänhet. Den bästa lögnen är en enkel lögn. Jag krånglar aldrig till det... det är alltid de små detaljerna som avslöjar en eftersom tjejer har ett jäkla minne om just sånt och det är lätt att trassla in sig i. Typexemplet på en enkel lögn är att jag varit iväg och fiskat.. helt omöjligt att kolla upp.. Frågar tjejen om detaljer från fiskeresan (eftersom hon kanske anar något) tar jag bara och drar detaljerna från när jag var och fiskade sist.


Hur man tänker ibland..
En gång var jag på ett hotell med ett antal killar. Det var en onsdag och inget nöjesliv fanns att tillgå på hotellet som låg mitt ute i ingenstans. Vi bestämde sig för att åka till grannhotellet eftersom det kanske fanns nån (tjej) där som satt i baren.. När vi kom till hotellet var det full fart eftersom 100 sjuksystrarer från hela landet hade konferens där och höll på att parta loss ordentligt. Det var vi och 100 partysugna sjuksystrar.

Vad jag gjorde?
Jag stod lite fundersamt i ingången, beslutade mig för att nonchalera systrarna, satte mig längst in i baren, drack tills baren stängde och åkte hem ensam.
När det går 10 tjejer på varje kille skulle inte mitt självförtroende någonsin återhämtat sig om jag försökt hitta en lekkamrat och blivit utan.


För övrigt är dagstjärnan (och alla andra)välkommen att ställa vilken fråga som helst till oss och vi kommer inte att ducka för svaren.. men jag vill betona det Sara kommenterade,vet man inte svaret på frågan bör man kanske inte ställa den.
Markus

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan vad roligt att ni kommmit igång! hell yea! Jag kommer läsa er blogg varje dag! kram!

Anonym sa...

Vad föredrar du då, en tjej som tar intiativet eller vill du helst ta det själv??

LaZandrita sa...

Jag förstår inte varför man skall ljuga över huvudtaget, jag brukar vara rak och ärlig och säga: Nej jag är inte intresserad av dig för att du luktar apa i munnen eller du är för kort eller du är helt värdelös i sängen eller vad det nu är som man störs sig på/ogillar eller helt enkelt inte är ett dugg intresserad...

Kan inte alla bara börja vara ärliga och raka?

Anonym sa...

Jag önskade att jag kunde ta intiativet men som vanligt är jag rätt blyg så jag brukar inte fatta att tjejer är intresserad av mig om dom inte mer eller mindre sitter på mig.
Nja ärlighet inom rimliga gränser är nog mer i min smak. Jag kan också anse att det är mest mänskligt.. Ingen är perfekt så man bör vara försiktig med att kasta den där berömda stenen
Markus