söndag 3 augusti 2008

bröllop

Igår var det bröllop. Tvillingbrorsan och Maria gifte sig samtidigt som lillgrabben deras döptes. En väldigt trevlig tillställning som ägde rum i Högbo. Jag kan tycka att det måste vara lite knepigt det där med att ha bott ihop i 11 år, har barn och hus och sedan gifta sig. Allvarligare än barn och hus kan det väl knappast bli. Men det blev allvarligare och man kunde faktiskt känna det. Jag förstår nu varför giftemål ännu fyller en rätt viktig funktion, både som kvitto på kärlek men även som försäkran om framtid tillsammans. Kort sagt ett väldigt lyckat bröllop. Efter cermonin åts och dracks det på Högbo Brukshotell. Bartendern som vanligtvis serverar enstaka flaskor vin till par fick fullt upp när sällskapet rasade in och började beställa av allt som fanns på drinklistan.
Lika jobbigt hade vi med att freda oss mot de två damer som satt och drack i baren. Det var två vänninor som satt och delade på en flaska vin men som tappade mer och mer intresset av att sitta och skvallra när det dök upp ett helt gäng stiliga killar i kostym. Och visst bollar man lite med tanken om umgänge med dessa vänninor för det är nämligen så att oavsett vilken tjej som sitter i baren överlägger man nästan alltid som kille vilka möjligheter som ges.
Fördel: Antagligen egna rum i högbo vilket innebär att man bara behöver gå 25 meter. Lathet ska man aldrig underskatta..
Nackdel: Dom var lite äldre för att utrycka det diplomatiskt.
Efter ett kort övervägande och antagligen till viss del av man inte var så berusad bestämde vi oss för att dra vidare från baren i högbo till baren på Livningroom. Det var som vanligt bara 40 minuter kvar när vi ramlade in. Bra med folk faktiskt. Som vanligt var den extremt vackra blonda tjejen där, hon bär alltid så snygga klänningar. Hon måste ha klippkort på livningroom på lördagar, helt superbra. Fortsätt gå ut så jag kan vila mina trötta ögon på dig ibland.
Det kom faktiskt fram en tjej och började prata med mig igår.. Uppenbarligen hade hon dragit nån slutsats av att jag bar kostym och ville delge mig den slutsatsen. Vi pratade en stund och hon hade fått för sig att det var ambitiösa killar som bär kostym. Jag har aldrig nånsin blivit beskyllt för att vara ambitös...tack tjejen. Sen visade det sig att hon inte var mer en 18 år gammal.. Jag har egna minimimått när jag fiskar och släppte rätt omgående intresset. Mer intresserad blev jag av den mörka tjejen från gävle som jag naturligvis inte sa mer än hej till. Undrar om hon är ledig, kanske till och med att man skulle skicka ett litet sms och fråga om hon är singel... Det sista var mer ett skämt..eller ett drömscenario.. ni fattar va?

För övrigt är Urban sugen på att göra tacos ikväll. Åhhh tacos är alltid så gott.. Alla gillar tacos... jag hatar tacos, tacos luktar som gammal muffra.. inte så gott enligt mig. Det lär bli pizza ikväll
Markus

8 kommentarer:

SaRa sa...

Tacos ÄR gott!! sådeså

Anonym sa...

Hoppsan..tacos var väl inte en öm punkt..:)

Anonym sa...

Jag håller helt och fullt med, tacos är INTE gott eller det kan vara gott om man tar kyckling ist för köttfärs =)

Anonym sa...

Hade du haft nummret till den mörka tjejen så skulle du självklart ha skickat ett sms och frågat om hon var singel tycker jag...fan vad härligt det skulle vara å få ett sådant sms..:)

Anonym sa...

Hahaha gammal muffra?!?! Nej, det är skalen som smakar bajs.

Anonym sa...

Tacomissbrukare som jag är tycker jag förstås du har fel!

Tänk vad lätt det är i dagens raggningsvärld när man kan skicka ett sms eller messa via nätet till nån man är intresserad av. För oss som föddes i början av 70-talet när det fanns Dinosaurier så var man ju under högstadie och gymnasiet antingen tvungen att ringa hem till tjejens föräldrar eller gå på NTO-discot och hoppas att den personen var där och att man vågade bjuda upp till en Jennifer Rush-tryckare efter den där halva kvartingen...

SaRa sa...

Har ni fått napp och gått under jorden?? ;-)

Anonym sa...

sara: Nej inga napp här inte.. har funderat på vad som känns aktuellt att skriva om.. det kommer mera

lisse: Ja jag dejtade en tjej en gång vars ..ja du fattar.
Jag tror inte jag vill veta hur du kom fram till hur skalet smakade..:)

Mattias: Jag var för dragen hela gymnasietiden för att minnas hur det gick till.. men visst blev det väl nått hångel emellanåt till Rush

Markus