torsdag 7 augusti 2008

What's the Story Morning Glory....

Vi har haft bloggtorka några dagar. Rört om ämnen och diskuterat. Vi har så mycket att skriva om att vi inte riktigt vet var vi ska börja. Nånstans så inser vi också att vi kommer att bränna broar, om vi går på som vi tänkt. Det får vara så(vi simmar bra).

För egen del så har det varit mest arbete. Framtiden är oviss. Vet inte var, och med vad jag ska jobba i höst. Hade ju tjänstledigt i ett halvår för att jobba som försäljare. Mitt missbruk tog mig tillbaka till Sandvik, och där är jag överflödig på min arbetsplats för tillfället. Tidigare hade jag oroat mig, nu har jag inga problem med det. Känns mest spännande att kanske testa nått nytt. Vi får se vad det blir. När behandlingstiden är över och jag känner mig redo så kommer jag att bryta mark igen. Söka nya vägar till ett mer tillfredsställande arbete. Så är det.

Några ämnen som jag själv funderat på är: På vilka sätt vi "går vidare" efter ett uppbrott, och "sexfrustrationen" efter uppbrott. Intressanta ämnen båda två. De hänger nog ihop dessa båda. Vi börjar med "gå vidare" problematiken. Här ser jag ett tydligt mönster hos framförallt kvinnor. I alla fall då kvinnan är den som vill avsluta relationen. Många har redan försäkrat sig om att det finns möjligheter bakom hörnet innan de släpper taget om förhållandet de befinner sig i. I de flesta av mina tidigare relationer har det varit precis så. Är det rädslan för att vara själv som styr beteendet, eller är det helt enkelt så att det gör processen enklare? Kanske en kombination. Naturligvis kan det också vara så enkelt att den nya är mer intressant och handlingen styrs av känslor. Men av egen erfarenhet vet jag att ingen tidigare har lyckats med bedriften att få det att hålla. Vad säger ni, är jag ute och cyklar eller finns det nån typ av sanning i mitt påstående? Har kvinnor svårare att acceptera ensamhet?
När det gäller "sexfrustrationen" efter uppbrott så är den påtaglig. Det blir som ett vakuum. All den närhet som vi får i en relation är borta och vi blir frustrerade. Det är som en drog. Här måste vi råda bot! Hur hanterar ni det? Själv har jag varit så sugen på sex att jag klättrat på väggarna. Och att lösa det själv är inte lika roligt som förr.... Vi har snackat mycket om det här. Tillfälliga lösningar är inte längre ett alternativ för mig. Det har jag kommit fram till. Med tiden minskar ju suget, har Markus berättat. Så jag får väl klättra på väggarna ett tag till då...

/Urban

4 kommentarer:

SaRa sa...

Min erfaranhet är att både män och kvinnor vill ha någon slags försäkran om att slippa ensamhet efter uppbrottet.
Om det handlar om rädsla för att vara ensam eller bara ett stort behov av bekräftelse har jag inte kommit fram till än.
Kanske kommer jag fram till det nån gång eller så gör jag inte det *haha*

Anonym sa...

Ja även om det inte alltid kommer fram så finns det nästan snudd på alltid någon annan i bakgrunden när någon vill bryta upp *tyvärr* Detta gäller nog både tjejer och killar men sen har jag genom åren upplevt att många tjejer är livrädd för att vara ensamma o därför genast kastar sig in i nåt nytt.

Sen tycker man väl ofta att det är ett enkelt sätt att glömma det jobbiga genom att strula med någon ny....

Jag är väldigt nöjd med att ha hittat min rätta och tror säkerligen du snart hittar henne också Ubbe! Du är ju fortfarande rena ungdomen också! Hörs!

Anonym sa...

Det är nog vanligt att man har nån flirt som gör att man lämnar det man har, både tjejer och killar. Jag har alltid tyckt att killar som lämnar oftast redan har nån. Men jag tror inte det är av rädsla av att vara ensam.
Eller jag vet inte, det är väl bara för att jag själv inte är ett dugg rädd att vara ensam.
Och det där med sex.....ju mindre man får dessto mindre sugen och ju mer man får dessto mer vill man ha.

markus-urban sa...

Sara: Nånstans så tror jag att det är en kombination mellan rädsla och bekräftelse.
Matte: Du är inte lika diplomatisk som tjejerna. Jag hävdar bestämt att det är vanligare hos tjejer med en "försäkring". Ni verkar ha det fint Mattias, verkligen roligt.
Singelhäxan:Sexet lever som färskvara i minnet...så där har du nog rätt.