onsdag 13 augusti 2008

Jag har fått en ny kompis..

Nu har jag umgåtts med en kvinna i några dagar. Hon tog kontakt via facebook. Vi har diskuterar kompis relationer mellan tjejer och killar, rökt, lagat mat och lärt känna varandra. Det är en trevlig tjej, fin. Vi har hängt utan att göra nått mer. Vi pratar bra, och har konstaterat att lockelsen finns där. Det finns saker hon har ogjort och beslut som ska fattas. Ett trasigt förhållande. Jag tror det är vanligt att många gör så här. I det fallet är hon inte unik. Med mig har hon varit öppen. Med den andra mannen vet jag inte. Vi är ju trots allt bara "kompisar".

/Urban

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst kan d vara ganska härligt att ha såna kompisar! Man pratar om allt mellan himmel och jord,skrattar å har mys. Och båda sitter å fantiserar på varit håll om den andra utan att d händer nått! Undra hur länge ni kan hålla er ifrån varann?? ;)

Anonym sa...

Av egen erfarenhet så kommer en av er bli skadad även om ni är bara vänner och är ärliga, men egentligen hur rlig är man om man inte berättar för den andra mannen?? Bara en tanke?

Anonym sa...

låter som du är på väg att göra samma misstag igen?

markus-urban sa...

al:Nya kompisar är alltid trevligt. Nu är det ju inte en kompis jag söker, sånna har jag. Men som du säger, vi får se vart det leder.
kolpina:I min fantasi kan inte tjejer och killar vara kompisar. Kanske om dom har haft en relation tidigare annars leder det ofta till skada eller sängen. Om hon inte har berättat, så kan jag hålla med dig om det. Men å andra sidan är vi bara "kompisar".
anonym: Jag anser inte att jag gjort något misstag sen vi startade den här bloggen. Vad syftar du på?
/Urban

Anonym sa...

Jag har haft flera tjejkompisar som jag inte strulat nåt med så i mina ögon kan man ha "tjejkompisar" som kille. (Tony Irving) MEN självklart är det inte helt lätt och eftersom det lätt kan bli så att den ene vid nåt tillfälle vill nåt mer eller så tappar man kontakten när man går in i ett förhållande av lite olika anledningar...

Nästa vecka blir det en tennis då kanske Ubbe ;)

Anonym sa...

Vad ska du göra för att de ska leda någonstans? Om d är de du vill? Eller kommer du vara nöjd med de som är? De kanske rinner ut i sanden oxå..kan ju hända med sånna relationer!!

Anonym sa...

I min fantasi kan man inte heller va vänner...men de jag mena var att du går ju hoppas att de ska bli mer än vänner?? eller har ja fel?Då är min fråga va säger att hon kommer vara ärlig mot DIG när hon inte är mot sin nuvarande man?? Som du förstår så är ja emot allt va otrohet heter....

markus-urban sa...

al:Den som lever får se.
kolpina:vem har sagt att hon inte är ärlig med sin förra man?

Anonym sa...

du skiver ju att "Med mig har hon varit öppen. Med den andra mannen vet jag inte." Ja tar de som att hon inte har berättat de......men du vetja kan ha fel åxå..å har ja de så önskar ja bara lycka till

Anonym sa...

Jag tror man kan vara vänner om man redan haft en relation/förhållande.
Inte alltid och kanske inte på en gång efter uppbrytandet.
Annars blir det oftast att en har känslor och den andra inga, och så blir den ena sårad.

markus-urban sa...

Singelhäxan: Jag kan bara hålla med.

Anonym sa...

Tack så mycket "kompis" /// Patrik