måndag 11 augusti 2008


Svamskogen
Det blev en skön dag i skogen efter helgens festande. Resultaten lät inte vänta på sig när jag promenerade in i svampskogen. Med tanke på hur gott kantareller smakar borde naturen ha gett dom lite bättre kamoflage Jag tolkar den gula färgen som att naturen gett sitt godkännande till att dom landar i min stekpanna. Samtidigt som jag åkte hem från skogen lycklig över dagens fångst slog det mig att det finns ingen där hemma som kan dela min svamplycka. Ingen som man kan bjuda över på en köttbit, stekt svamp och lite vin. Ibland kan man känna sig väldigt ensam. jäkla kantareller..
Markus

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja vissa dagar känns det extra ensamt..suck.

Anonym sa...

men nu får ni sluta tycka synd om er själva! Ryck upp er och gör nånting åt saken. Och ni tror väl inte att ni kommer hitta någon livs kamrat på krogen? Tids nog hittar ni en vän för livet ni också...

Jag gillar eran blogg, men nu börjar det spåra ur!

Anonym sa...

Singelhäxan:Ja vissa dagar är jobbigare än andra. Särskilt fredagar när man inte har nått på gång.

Emma: Du är inte sugen att träffas över en kopp kaffe på fredag runt fyra-snåret och diskutera urspårningar?
Markus

Anonym sa...

haha så där ska det låta:)
klart vi kan diskutera urspårningarna!

Anonym sa...

Toppen alla tiders..:)
öh..hm! du.. jag menar..visst bor du åtminstonde nånstans i mellansverige va?
Markus