fredag 15 augusti 2008

Utvärdering av frågeställning.

Nu är det svårt att dra några större slutsatser av vår lilla undersökning om vänskap mellan könen som pågått här på bloggen, då det är få som röstat. Vad vi dock kan konstatera av svaren så verkar det vara antingen svart eller vitt. Ungefär hälften anser att man kan vara kompisar och nästan lika många tycker att vänskap är omöjligt. Väldigt intressant det här. Vi anser att det är svårt. Nånstans så tror vi att en sån här vänskap oftast leder till mer på grund av det enkla faktum att tjejer och killar attraheras sexuellt av varandra. Med andra ord så måste man ha haft sex för att kunna ha vara kompisar, alt att ena parten är gay. Vi undrar lite om dom 33% som svarade "ja, vi är bara kompisar" menar att dom är kompis med sitt ex eller blundar för det faktum att kompisen är kär i dom? För dom som tror att det bara handlar om vänskap bör inte känna igen sig i nästgående resonemang, nämligen det att man ständigt måste hålla upp garden för sin kompis...
När man tycker om nån vill man gärna vara kompis eftersom möjligheten finns att motparten vid nått tillfälle sänker garden tillräckligt mycket för att man ska få sig ett nyp. Med handen på hjärtat, hur många gånger har inte killkompisar snabbt kommit över för att trösta när det tagit slut med pojkvänner. Dialogen brukar gå typ..
Tjejen: Min kille har gjort slut..jag är så ledsen..
Killkompisen: vad tråkigt...ja men ska jag komma över så kan vi hyra en film, käka lite pizza och bara mysa lite så känns det bättre.
Här ett klassiskt exempel på när garden sänks/är borta och "kompisen" kommer springandes som en duracellkanin för att "hjälpa till".
Nån som är sugen på lite vänskap?


/Markus & Urban

8 kommentarer:

Anonym sa...

Äh grabbar nu får ni väl tänka efter.
Tjejer & killar KAN vara bara vänner - utan att drabbla in sex.
Det finns ju andra intressen att mötas över, bandy tex ;o)

markus-urban sa...

Sure...

Anonym sa...

haha vilket resonemang. Man brukar väl ringa en tjejkompis o va ledsen om nå sånt o för att skingra tankarna så hittar man på nå kul tillsammans,

SaRa sa...

Jag håller inte heller med er i erat resonemang.... i att inte killar och tjejer kan vara vänner. Visst så attraheras kvinnor och män av varann.... MEN alla attraherar inte alla. Därför kan man bara vara vänner. Till exempel så har jag en tokbra killkompis sen flera år tillbaka. Och det har aldrig funnits en tanke på att vi skulle hoppa i säng med varann och då är han ändå jävligt snygg! Men vi attraherar inte varann, punkt slut.

Anonym sa...

Sara här ovanför eller om det nu blir nedanför har rätt !!!

Man kan visst vara vänner och det kan vara lättare då man slipper en massa tjaffs om vissa saker. Jag springer iof med nävarna i luften jag med, men det är bara för att markera att "kom inte hit" och ja, många vänner vänder på klacken när de inget har att hämta. Tycker jag är så jävla trist. Vart tog då vänskapen vägen?!??!

SaRa sa...

Tack Lisse... klart jag har rätt ;)

Jag tror att det är så att dessa två män som skriver i denna blogg inte kan vara vänner med kvinnor.. och så drar dom alla över en kam... Möjligen har jag fel.... vad vet jag *hahaha* ;)

markus-urban sa...

Naturligtvis finns det undantag. Men jag tror ni är väldigt naiva i relationen till män och till era egna tankar. Om båda parter är friska så kommer tankarna på mer att komma, det behöver inte leda till handling dock.
/Urban

Anonym sa...

Jaaa just det... "tanke", men ni pratar ju om HANDLING. Bestämmer er hur ni ska ha det och skyll inte på andra:.-P