tisdag 22 juli 2008

Då var vi igång!

Jag ser solen idag, fantastiskt! Den rackarn har verkligen lyckats hålla sig undan. Men idag har han få ställen att gömma sig på. Det mesta blir bra när han inte skyler sig.





Vi får se vad den här nya bloggen kan ge. Själv kommer jag att fortsätta som tidigare. Tanken med att vi är två är att vi delar skammen och möjligheten att uppdatera oftare. Även om vi är väldigt olika som personer Markus och jag så har vi samma värderingar. Vår förhoppning är att vi ska bjuda på oss själva och berätta öppet om saker som ingen annan vågar. Ärligt.


Detta återkommande ord i relations sammanhang. Väldigt många värderar ärlighet högt, men få lever upp till det. Hur svårt kan det vara? Väldigt svårt om ni frågar mig. Jag tror det handlar om träning och åter träning. Vi är så rädda för att framstå som dåliga människor. Rädda för skammen. Jag har bara mött en kvinna som har levt efter den devisen. En! Och henne älskar jag än idag. Henne ringer jag till om jag behöver få svar. Men att vi inte lever ihop idag beror på andra saker. Men jag respekterar henne otroligt mycket.





Jag kan komma på mig själv ibland när jag ljuger. Som när jag kommer försent till ett möte eller nått och nån frågar var jag har varit. Köpt snus säger jag. När jag i själva verket har sovit över. Sjukt! Nåväl, vi ska försöka vara ärliga.





Välkomna!





/Urban

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja det här med att vara ärlig är inte lätt alla gånger, jag tror att det delvis handlar om skamm men även om tron att man sårar någon. fast man i själva verket sårar mer genom att inte vara ärlig.

Anonym sa...

Att vara ärlig är svårt! Jobbar dagligen med det. Och allt handlar ju inte bara om ärlighet så som att inte ljuga för andra. Att vara ärlig mot sig själv och stå upp för mig och mitt själv är förbannat svårt, att inte överge sig själv som vi är så väldigt duktiga på att göra.

Ser fram emot mycke spännande läsning här! :)

Anonym sa...

Kommer följa denna blogg med spänning grabbar!!

Anonym sa...

Jag har ett önskemål.
Att ni skriver om dåliga ursäkter.
Vad ni har haft för dåliga ursäkter till tjejer ni inte velat träffat mer. Och vad ni hört andra killar har för ursäkter.
:)

markus-urban sa...

anonym:Det tror jag också.
Mia: Håller med dig. Nu sätter du press på oss;)
Markus: Gött!
Singelhäxan: Kul! Vi får se vad som dyker upp. Det kommer nog...