tisdag 22 juli 2008

Ärlighet

Oavsett om det är på dejtingstadiet eller i början på ett förhållande kan man aldrig undvika att höra de magiska orden.."ärlighet är viktigt". Den kommentaren kan bara bygga på utgångspunkten att vi vanligtvis ljuger och bedrar varandra. Alternativt att det faktiskt är tillåtet att ljuga och bedra.. åtminstonde i spelet mellan kvinnor och män..
Som regel försöker jag alltid vara ärlig.. men det finns ingen regel utan undantag.. när en kvinna frågar om hennes rumpa ser stor ut i en viss klänningen svarar jag helt automatiskt.. nej det är den snyggaste rumpan i hela världen.. Som man med en rejäl social fobi i närheten av tjejer har man inte alltid råd att vara ärlig.
Markus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det finns olika sorters ärlighet beroende på vart man befinner sej, om man ska prata relationer. På dejtingstadiet vill man gärna att killen är ärlig i om han vill träffas mer eller inte. Tala om vad det är han är ute efter, att vara ärlig från början i om han är seriös eller inte. Eller om han direkt känner att man inte är "rätt" och vara ärlig att tala om det. Många låter det bara rinna ur sanden och så står man där och fattar noll vad som hände. Sen handlar det nog mer om att man ska lita på varann när man kommit en bit på väg. Ärlighet och tillit.
Fan vad krångligt det blev, hoppas det inte låter allt för invecklat hur jag menar..:)

SaRa sa...

Jag har en regel... *haha* Att ALDRIG fråga om min rumpa ser tjock ut.. för jag vill INTE höra svaret ;)

Anonym sa...

Ja men denna länken kommer jag att spara. Kan vara skoj att se hur killar tänker ibland. O ja man kanske kan ställa frågor med, då vi sitter i samma båt så att säga.. haha