onsdag 23 juli 2008

Jäkla Arne Weise

Naturprogram borde snarast förbjudas att visas i tv. Ibland har man fått frågan varför jag bara dansar när jag är (rejält) drucken. För många många år sen visade Arne Weise i sitt naturprogram ett reportage från trandansen vid Hornborgarsjön. Ett dansgolv i stan är inte särskilt annorlunda. Männen försöker med diverse olika graciösa poser imponera på det motsatta könen. De killar som sticker ut i folkhavet får också ofta napp precis som tranorna vid sjön. Så när det gäller dansgolvet dricker jag inte för att få mod att ställa mig bredvid tjejer... jag dricker för att glömma synen av de där jäkla tranorna i naturprogrammet..
Ikväll blir jag nykter så man lär inte hitta mig på dansgolvet..
Markus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du....
Alla som inte dansar är våldtäksmän

markus-urban sa...

Haha ja just det....